İŞ YAKLAŞIMIMIZ

PLANLI

Medya planlama çok ciddiye alınması gereken bir iştir. Etkin ve doğru bütçe planlamasının öncesinde doğru stratejinin oluşturulmuş olması gerekir. Her reklam, markanın kimliğine yapılan uzun vadeli bir yatırımdır ve bu doğrultuda odaklanmalıdır. Pazar araştırmaları ve resmi medya datalarının beraber analiz edilmesi doğru baz noktasının alınabilmesi için yardımcı olur. Reklam çalışmalarının basitleştirilmiş kılınması daha etkili bir dil oluşturulmasında yardımcı olur. Tüm bunları etkin bir şekilde gerçekleştirebilmek için öncesinde ciddi ve detaylı bir planlama yapmak şarttır.

ODAKLI

Pazarlama faaliyetlerinin en önemli süreçlerinden biri olan medya planlama; odak nokta ve oluşturulan mesajların basılı (gazete, dergi ve klasik kâğıt baskılı açıkhava üniteleri) ve elektronik mecralarda (TV, radyo, internet ve dijital açıkhava üniteleri) en etkin şekilde yayınlanmasını sağlayan faaliyetleri ifade etmektedir. Doğru hedef kitle, doğru mecra seçimleri ile en uygun bütçeye en yüksek erişimin sağlanması medya planlama şirketlerinin temel görevleri arasında yer almaktadır. İyi bir medya planında, ürün gamı, piyasa fiyatı, hedef bölge ve rekabet göz önüne bulundurulması gereken öğeler arasında yer almakta ve geliştirilen stratejilerin uzun dönemli, tutundurma faaliyetleriyle ilişkili olarak yürütülmesi ve süreklilik arz etmesi gerekmektedir. Başarı için tüm süreçler boyunca hedef odaklı çalışmak gerekmektedir.

KORUMALI

Markanın KPI bazı yönlendirmeleri doğru bir planlamanın çok önemli bir parçasını teşkil eder. Planlama yapılırken stratejiye uygun ve doğru mecra yatırımlarına odaklanmak gerekmektedir. Markanın bütçesi kırmızı çizgi olmakla beraber, her zaman bu bütçenin sonuna kadar tüketilmesi gerekmez; iyi bir medya planı doğru planı en uygun maliyetle satın alan plandır. Uzun vadeli başarı için marka ve ajans arasında kurulan iletişim seviyesi ile çalışmalarda gösterilen şeffaflık önemli bir rol oynamaktadır.

PERFORMANSLI

Medya planlama şirketleri ürün-marka bilinirliği kavramlarını hızlı bir ticari faaliyetten ziyade; uzun süreli iş ortaklığı olarak kabul etmeli ve marka ile sık fikir alışverişlerine odaklanmalıdırlar. Yüksek performans önemli bir ekip çalışmasının sonucunda gelir ve planlama şirketi markanın bir departmanı olarak özverili çalışmayı özümsemiş olmalıdır. Sürecin başında belirlenen net hedefler doğrultusunda gerekli ölçüm kriterlerine karar verilmelidir. Etkili bir yönetim için doğru değerlendirme araçları kullanılmalı ve geri bildirimler doğru zamanlamayla yapılmalıdır.